Recenze Madame Web: milostný dopis zlatému věku špatných mysových filmů

Legrační na tom, jak se diváci v posledních letech ochlazují od velkorozpočtových komiksových adaptací, je to, že pokud jste prožili velmi rané období, skoro máte pocit, že se věci vracejí do starých kolejí. Po letech, kdy v pokladnách kin dominovaly marvelovské chapadla, bylo snadné zapomenout na to, jak nestoudně neseriózní byly tyto druhy projektů obvykle mimo tu hrstku, která žánr zapsala na mapu.

Ale před vzestupem MCU byly Bad Comic Book Movies™ – projekty, které sebe ani svůj zdrojový materiál nebraly tak vážně – obecně spíše pravidlem než výjimkou. A i když možná nebyly skvělé, byly to filmy, se kterými se diváci uměli bavit.

Teprve od té doby, co se multivesmíry staly žhavou novinkou v Hollywoodu, se studia spokojila s tím, že dokonce uznala (a zužitkovala lidskou nostalgii po) oněch halucinózních dobách, kdy byly sítě Spider-Mana organické. Ale na rozdíl od některých dalších Sony z poslední doby Pavoučí muž funkce, které byly více zaměřeny na přivedení konkrétních postav a herců zpět z minulých franšíz, režisér SJ Clarkson paní Webová mnohem více se zajímá o revizi konkrétního momentu v historii komiksového filmu – který je definován otřepanými kostýmy, matoucími zápletkami a hmatatelným pocitem trapnosti na obrazovce.

Odehrává se v podivné kapse většího Spider-verse filmů Sony, kde je stále rok 2003 a Spider-Man sám neexistuje, paní Webová vypráví příběh Cassandry Webbové (Dakota Johnson), jízlivé zdravotníky, jejíž život jednoho dne nabere řadu podivných zvratů, když (krátce) zemře při záchraně lidského života. Jako dospělý sirotek, jehož matka zemřela v Amazonii při výzkumu pavouků, má Cassandra těžké emocionální spojení s kýmkoli, kdo není její kolega Ben Parker (Adam Scott) nebo toulavá kočka, která se pravidelně zatoulá do jejího newyorského vycházky.

Ale poté, co rutinní nouzová záchrana vede k tomu, že Cassie prudce klesá k její smrti, probudí se a zjistí, že je prodchnutá špatně definovaným souborem prekognitivních schopností, a přestože nemá ponětí, co si o svých alarmujících vizích myslet, brzy je jasné, že jsou Všichni ji vedou k trojici mladých dívek.

Dezorientující expoziční skládky v úvodním dějství filmu jsou téměř vždy varovným znamením, ale cestou paní Webová neohrabaně vedle sebe staví flashback do Cassandřiny minulosti s pohledy do budoucnosti jejích svěřenců, skoro to vyvolává pocit, jako by se vám filmaři snažili zabránit v pochopení toho, co se děje. I když jeho motivace nejsou jasné, je dost jednoduché to pochopit paní WebováPrvních pár minut, kdy věčný bosý průzkumník Ezekiel Sims (Tahar Rahim) touží zabít tři maskované ženy v kostýmech superhrdinů s pavoučí tématikou. To je jasné paní Webová chce, abyste věděli, kdo jsou cíle Simíků a proč nepoužívají své schopnosti, aby ho zastavili v jeho stopách.

Ale místo toho, aby film vyzradil jejich totožnost, jen hodí Julii Cornwall (Sydney Sweeney), Mattie Franklin (Celeste O’Connor) a Anyu Corazon (Isabela Merced) do Cassandřina klína asi za půl hodiny v okamžiku, kdy už děje se příliš mnoho jiných věcí.

Plán Sony vybudovat celý kinematografický vesmír pouze na IP Spider-Manovi byl vždy trochu pochybný, ale v paní Webová‘s mladší vede, můžete téměř vidět, jak plán mohl práce. Podobně jako Cassandra všechny dívky osiřely (alespoň citově) a potřebují někoho, kdo by je provedl šílenstvím teenagerů.

Můžete také vidět, jak by z dívek mohl jednoho dne udělat zajímavý tým pavoučích žen, a jak paní WebováJe to skutečně příběh o Cassandře, která vstoupila do své role mentorky nové generace hrdinů. Ale jakkoli je tento narativní záměr přítomný, film ve skutečnosti nestaví své postavy tak, aby se cítily jako skuteční hráči v soudržném příběhu, a dívky jsou nakonec zatlačeny do pozadí – nejprve jsou představeny jako mimo. -zaměřte se na bonusy na okraji Cassandřina příběhu a později, když si vezme dívky pod svá křídla, aby je ochránila před Simíky tím, že je… vykope v lese.

Mezi jeho zběsilými kulisami, ve kterých se zdá, že se objektiv fotoaparátu nikdy nemůže rozhodnout, kam chce zaostřit, a způsobem paní WebováScénář svižně poskakuje mezi scénami, je zřejmé, že se tvůrci filmu snaží vyvolat pocit hlubokého zmatku, který Cassandra sama zažívá. I když je poprava více než trochu mimo, je to chytrý nápad a ke cti filmu lze říci, že Cassandřiny vize, že bude zavražděna vyřazeným Spider-Manem, jsou ostře znepokojivé. Ale tolik času jako paní Webová stráví vyprávěním o tom, že se Cassandra bojí o ni a životy dívek, jen těžko byste tento dojem získali z Johnsonova bezcitného výkonu a způsobu, jakým vykresluje svou postavu jako někoho, kdo k většině situací přistupuje s výrazným pocitem apatie.

Když se podíváte na paní Webová jako moderní komiksový film – vytvořený s vědomím toho, kolik peněz tyto věci mohou vydělat – je těžké porozumět mnoha rozhodnutím, která byla učiněna. Ale film dává zatraceně větší smysl, když si o něm nemyslíte jen jako o filmu odehrávajícím se v roce 2003, ale o filmu, který se snaží evokovat atmosféru komiksových filmů té doby. Náznaky jsou tam skoro od skoku, ale až když je Mis-Teeqův „Skandalózní“ shozen během akční sekvence, je šokujícím způsobem zřejmé, jak moc paní Webová má společné s rokem 2004 kočičí žena Halle Berry v hlavní roli, pokud jde o oba filmy, od samého začátku se cítí jako odsouzené k nezdaru.

Spíše než kterýkoli z předchozích Sony Pavoučí muž spinoff filmy, matoucí způsob paní Webová přepracovává původ Julie, Mattie a Anyi, díky čemuž se film hraje mnohem více jako něco z éry, která nám dala první Opovážlivec film a Fantastická čtyřka: Rise of the Silver Surfer. Lidé se nyní rádi vracejí zpět k tomuto bodu v historii superhrdinského filmu, protože uplynulo dost času, aby se tyto filmy posunuly do oblasti kultovní klasiky. Ale prostá pravda je, že velké rozpočtové projekty mysu dlouho minuly tak často, jak zasáhly, as tím paní Webová technicky navazující na Morbius a předchůdce Lovec Kravenje fér říci, že Sony se do té doby definitivně vrátilo.

paní Webová dále hrají Mike Epps, Emma Roberts a Zosia Mamet. Film je nyní v kinech.