Recenze Motorola Razr 2023: není dost dobré věci

Na Motorole Razr se mi líbí několik věcí, počínaje cenou: její doporučená cena je 699 $, což z něj již dělá nejlevnější moderní flip telefon, který si můžete v USA koupit. Aktuálně je sražen na 499 dolarů a slevy bude pravděpodobně snadné najít i během jeho životnosti.

Jsem také fanouškem krásné zelené „veganské kůže“ na mé kontrolní jednotce. A teoreticky se mi líbí koncept malého vnějšího displeje. Na úhlopříčce měří pouhých 1,5 palce, takže je skutečně určen pouze pro kontrolu upozornění nebo pohled na další událost ve vašem kalendáři. Dostanete to nejnutnější a nic víc, takže si můžete přečíst text nebo zkontrolovat počasí, aniž byste se nechali vtáhnout do neplánovaného posouvání. Když se opravdu potřebujete do něčeho pustit, jednoduše rozložíte Razr a je tu vaše běžná obrazovka telefonu – zní to skvěle!

Ale tady je to, co se mi nelíbí: dělat téměř cokoliv s Razrem vyžaduje, abyste otevřeli telefon, což do značné míry maří účel. Při každodenním používání rychle dosáhnete limitů toho, k čemu můžete vnější obrazovku použít, a její výzva k „pokračování odklopením“, když si chcete přečíst více, než je předmět e-mailu, vás unavuje.

Jde o to, že pomocí malinké obrazovky jen zkontrolovat, zda vaše oznámení skutečně zabírá více fungovat v některých případech než standardní plochý telefon. Chcete-li je zobrazit, musíte posouvat nahoru a dolů na malém displeji letterbox, a pokud chcete více kontextu, musíte klepat na více obrazovek. Je to mnohem méně efektivní než pouhé mrknutí na zamykací obrazovku, rozbalení oznámení, když si chcete přečíst více, a rychlé odmítnutí těch, která chcete ignorovat. Často jsem byl v pokušení nechat telefon rozložený na stole, když jsem ho nepoužíval, abych to mohl rychleji dohnat, což opět maří účel skládání telefonu napůl.

Jak hodnotíme a recenzujeme produkty

2023 Motorola Razr byla oznámena spolu s Razr Plus, což je skvělé zařízení s velmi velkým (dobře, relativně řečeno) externím displejem. Můžete číst a odpovídat na e-maily, přistupovat ke Spotify, hrát hry a dokonce spouštět plné aplikace na vnější obrazovce, pokud se tak rozhodnete. Také stojí 999 dolarů. Tento ne-Plus Razr (Razr Minus?) přichází s výše zmíněnou malinkou krycí obrazovkou a také s několika dalšími sníženími specifikací.

Tento Razr přichází s provozuschopným 128GB úložištěm a 8GB RAM. Používá čipovou sadu Snapdragon 7 Gen 1, což je procesor střední třídy, který je hodně přes rok starý, spíše než vlajková loď řady 8 v Razr Plus. Dělá to velký rozdíl v každodenním životě? Vlastně ne, i když jediné místo, kde jsem si všiml, že má potíže, bylo procházení aplikace počasí s reklamou v telefonu. Během prodloužené doby se telefon rozpálil Kapesní město 2 relace, i když jsem neviděl, že by to nějak ovlivnilo výkon.

K dispozici je až 30W rychlé nabíjení s kompatibilní kabelovou nabíječkou (prodává se samostatně, jako dnes) a bezdrátové nabíjení je podporováno, i když pouze s velmi pomalými 5W. Přesto oceňuji, že ho vůbec mám a pomalé nabíjení mi nevadí, když ho před spaním položím na nabíječku. Výdrž baterie je celkově velmi dobrá; Nikdy jsem neměl problém vydržet celý den na jedno nabití, a to ani při intenzivním používání.

A ta „veganská kůže“? Je to luxusní název pro plast, ale nenechte se tím rozhodit: je to hezké. Je texturovaný a trochu přilnavý, takže mi v ruce připadá o něco bezpečnější. Drží prach a žmolky snadněji než sklo nebo plast, ale čistí se bez větší námahy. Za moje peníze to vypadá lépe než ta rozmazaná změť otisků prstů, na kterou se promění mnoho telefonů se skleněnou deskou.

Stejně jako Razr Plus má Razr hodnocení IP52, což znamená, že je pouze vodoodpudivé a postrádá plnou odolnost proti ponoření do vody. Neexistuje také žádná záruka proti vnikání prachu, což je u skládacích telefonů vážný problém. Nikdo nepřišel na to, jak plně utěsnit telefon s pohyblivými částmi, takže je to pochopitelné, ale Samsung a Google vyrábějí skládací telefony s plným hodnocením IPX8 pro robustní voděodolnost. Kapka v louži nebo, nedej bože, toaleta by mohla znamenat pro Razr zkázu – mějte to na paměti, pokud jej srovnáváte s dražším, ale vodotěsným Samsungem Galaxy Z Flip 5.

Pokud chcete Razr použít pro něco složitějšího, než je čtení předmětu e-mailu, budete jej muset otevřít.

Malá vnější obrazovka Razr 2023 přichází s několika přizpůsobitelnými možnostmi ciferníku. Všechny zobrazují čas, datum a stav baterie zařízení; jeden styl nazvaný „dashboard“ zobrazuje také aktuální teplotu. Můžete povolit několik panelů, včetně kalendáře a časovače, ke kterým se dostanete přejetím doleva a doprava na hlavní obrazovce hodin.

Přejetím nahoru zobrazíte oznámení (signalizovaná modrou tečkou na hlavní obrazovce) a přejetím dolů zpřístupníte nastavení ovládacího panelu, jako je svítilna a režim v letadle. Pokud s tím budete chtít jen nastavit časovač a zkontrolovat občasný text, je to skvělé. Ale pro většinu lidí si myslím, že by to potřebovalo udělat trochu víc, aby to bylo opravdu užitečné.

Říká, jak často vás Razr vyzve, abyste otevřeli telefon, abyste mohli pokračovat v tom, co chcete. Chcete si přečíst prvních pár řádků toho e-mailu? Odpovědět na text? Vybrat album, které chcete začít hrát na Spotify? Chcete-li pokračovat, musíte telefon otevřít. Jakmile se něco přehrává, na příslušném panelu se zobrazí ovládací prvky médií, ale displej je tak malý, že ovládací prvky jsou omezeny na pozastavení, přehrávání nebo přeskočení skladeb – neexistuje možnost skoku vpřed o 15 sekund, což je nezbytné, pokud chcete přeskočit reklamy v podcastu, který posloucháte (omlouvám se, Vergecast inzerenti).

Informace o počasí na první pohled jsou pěkné! Ale tradiční zamykací obrazovka to umí a mnohem víc.

Existuje také několik zvláštností, jako je skutečnost, že časovač obrazovky na krytu zjevně nemá nic společného s hlavní aplikací hodin v telefonu. Pokud nastavíte časovač na vnější obrazovce a otevřete telefon, není nikde k nalezení. Stejně tak nemůžete zobrazit časovač nastavený v hlavní aplikaci hodin na úvodní obrazovce.

Ale moje hlavní stížnost na krycí obrazovku je, že prostě není dostatečně užitečná. S tradiční zamykací obrazovkou nebo dokonce chytrými hodinkami toho můžete udělat více – a rychleji. Krycí obrazovka by vám měla pomoci dělat věci, abyste se vyhnuli otevření telefonu a konfrontaci s hlavní obrazovkou; místo toho jsem zjistil, že to přináší více frustrace než cokoli jiného.

Kéž bych měl lepší zprávy o fotoaparátu Razr. Fotografie v dobrém osvětlení jsou v pořádku, ale cokoli od mírného vnitřního osvětlení po velmi slabé osvětlení je špatné. Můžete ze systému vylákat nějaké slušné obrázky, ale obecně se zdá, že nezvládá šum příliš dobře. Fotografie během vyprávění ve zšeřelé ložnici mého syna jsou rozmazaná změť akvarelů vyvolaných redukcí šumu. Fotografie HDR vykazují spoustu šumu, který by bylo lepší, kdyby zůstal ve stínu. Expozice videa je svižná a náchylná k blikání, i když se scéna příliš nemění.

Jedním z důvodů, proč se těším na testování vyklápěcího telefonu, je to, že fotoaparát je tak všestranný – můžete jej položit a pořizovat snímky bez použití rukou nebo pořizovat selfie s hlavním fotoaparátem pomocí krycí obrazovky pro náhled kompozice. Tyto věci můžete dělat s Razrem, ale když je kvalita obrazu tak nespolehlivá, není to ve skutečnosti prodejní argument.

Veganská kůže je ale opravdu pěkná.

Jsem pro funkce, které mi pomáhají používat telefon záměrněji, ale minimalistický přístup Razru je prostě příliš minimální. Dobře sestavený plán režimu zaostření nebo dobré rozhraní zamykací obrazovky vám pomohou zbavit se nedůležitých oznámení a odhalit důležitá oznámení s menší frustrací. Když se k tomu přidají obavy o jeho odolnost a nespolehlivý fotoaparát, prostě nevidím dobrý argument pro Razr.

Pokud je vaše srdce nastaveno na vyklápěcí telefon, pak je mi líto, že musím říci, že budete muset zaplatit buď za Samsung Galaxy Z Flip 5 nebo 2023 Razr Plus – oba jsou dobré, ačkoli Samsung má lepší výsledky. pro odolnost a aktualizace softwaru. Google Pixel 7A je vynikající volbou pro rozpočet, pokud je cena důležitější než skládací. Ale pokud toužíte po skutečně dostupném skládacím zařízení? Vypadá to, že budete muset čekat.

Fotografie Allison Johnson / The Verge