Recenze Mr. & Mrs. Smith od Amazonu: vrstvený a ožehavý špionážní thriller

Zatímco neschopnost Angeliny Jolie a Brada Pitta na sebe přestat doutnat byla důvodem, proč většina lidí ráda sledovala originál Pan a paní Smithovifilmový příběh o manželském páru, který si uvědomil, že oba skrývají tajné životy jako špioni, byl zajímavým příkladem toho, jak dobře se mohou romcom a akční žánry vzájemně doplňovat.

Film jen chvíli věnoval svou vizi napjaté domácí blaženosti, než se začal více soustředit na vyhazování věcí do povětří. Ale ve vztahu Smithových, se všemi jeho výbušnými zvraty, jste mohli vidět, jak film zasévá některé zajímavé myšlenky o tom, jak manželství může změnit lidi a o tom, jak všichni nakonec nosíme převleky toho či onoho druhu, a to i v našich nejintimnějších vztazích.

Mezi filmem z roku 2006 a novinkou Amazonu je dost zásadních rozdílů Pan a paní Smithovi série od výkonných producentů Francescy Sloane a Donalda Glovera, že diváci mohou mít zpočátku problém rozeznat průběžnou linii mezi nimi. Ale právě díky svým stylistickým a narativním aktualizacím je Amazonova show schopna převzít ty nápady na semenáčky z původního filmu a kultivovat je do působivého příběhu, který funguje překvapivě dobře, s výjimkou několika hrubých záplat.

Spíše než aby nás pustil do životů Johna (Glover) a Jane (Maya Erskine) Smithových po letech jejich manželství jako ve filmu, nový Pan a paní Smithovi mění věci tím, že představí svou stejnojmennou dvojici brzy poté, co začali pracovat pro špionážní agenturu známou jednoduše jako The Company. Jako dva z nejslibnějších nových rekrutů The Company jsou jak John – sebevědomý maminčin chlapec, který nedokáže prohrát hádku – a Jane – milovnice koček s odporem ke žvýkačkám s otevřenými ústy – přesvědčeni, že jsou připraveni přijmout na vysoce rizikové úkoly eliminující cíle na začátku série.

Obrázek: David Lee / Prime Video

Ale jakkoli Společnost poskytuje svým agentům zdroje a příležitosti k zabíjení lidí za obrovské sumy peněz, je opatrná, aby poskytla více informací, než potřebuje. A protože se John a Jane přihlásili za předpokladu, že budou své úkoly plnit individuálně, dvojice si není jistá, co si myslet o své situaci, když jejich psovod – neviditelná přítomnost, jejíž zabezpečené textové zprávy se téměř vždy otevírají „Hihi“ — informuje dvojici, že dostali za úkol spolupracovat jako partneři v terénu.

Stejně jako film, nový Pan a paní Smithovi definuje své vodítka kontrastem jejich rozdílů dlouho předtím, než řádně prozkoumá, co vlastně Johna a Jane nutí. Tento John je stále něco jako kouzelník, který se prokousává misemi, zatímco Jane, klinickější z dvojice, si raději hraje na své. Ale přes všechny jeho okamžitě zjevné podobnosti s filmem, tak jako Amazon Pan a paní Smithovi přepracovává Smithův osobní a profesní život mění svůj příběh v mnohem složitější a promyšlenější úvahu o tom, co to znamená být manželským párem.

I když premiéra seriálu – režírovaná Gloverovým dlouholetým spolupracovníkem Hiro Murai – je úhledně natočený původní příběh, který představuje svůj stejnojmenný pár jako středobod klasického špionážního thrilleru, Pan a paní SmithoviOsmidílná první sezóna rychle prokáže, jak její vyprávění vždy funguje, prostřednictvím řady myšlenek o materiální realitě života v oddaném vztahu.

Série na jedné úrovni funguje jako jakýsi morbidní romcom o dvojici vražedných singles, kteří se nečekaně setkali se svými zápasy na posledním místě, o kterém kdy uvažovali o hledání romantiky. Na jiném je to spíše a John Wick– jako akční fantasy odehrávající se ve světě, který je plný překvapivého počtu profesionálních zabijáků, kteří se skrývají na očích v okouzlujících místech po celém světě a předstírají, že jsou obyčejní lidé. Ale protože se John a Jane musí svému krycímu příběhu vážně oddat, Pan a paní Smithovi také často působí jako polovážné drama o mezirasovém páru, který neustále zjišťuje, kdo jsou jako jednotka, co pro sebe znamenají a jak je vnímá vnější svět.

Obrázek: David Lee / Prime Video

Místo toho, abychom se opírali o myšlenku, že špióni musí opakovaně přebírat a zbavovat se nové identity způsobem, jakým většina lidí mění oblečení, Pan a paní Smithovi se snaží ilustrovat složitost svých postav obratným řazením mezi svými nesourodými žánry. Až když se seriál dostane do těch těžkých stěžejních bodů od komedie přes akční k dramatu a pak zpět, pochopíte, proč toto vyprávění o Pan a paní Smithovi Příběh je postaven na dvou hercích, kteří jsou nejlépe známí svými schopnostmi vás rozesmát.

Čím hlouběji se dostanete do série, tím více bude jasné, kolik energie Sloane, Glover a další spisovatelé jako Stephen Glover, Yvonne Hana Yi a Adamma a Adanne Ebo vložili do natočení filmu z roku 2006 – který byl do značné míry produktem svou dobu – a přetvářející její základní prvky do příběhu zaměřeného na moderní publikum. Erskineova Jane je každým kouskem ta skvělá, vypočítavá přemožitelka, jakou byl její filmový protějšek, a věci jako Johnova nejistota ohledně toho, že je během misí zastíněna, a jeho záliba v nástrahách manželského života jsou přímo vytaženy z filmu.

Ale tím, že hrají Johna a Jane trochu jemněji a vždy udržují jejich osobnostní výstřednosti na očích, dokážou Glover a Erskine vytvořit tyto postavy jejich vlastní. A protože série jako celek odvádí tak solidní práci na hranici mezi přímým remakem a drastickou reimaginací, má velmi zajímavý způsob hraní, skoro jako jedna kapitola z větší antologie o způsobech, jakými vztahy, ale zejména manželství, mohou působit jako bitvy, když zúčastnění lidé nejsou úplně na stejné vlně.

Obrázek: David Lee / Prime Video

Stejně jako vztah Johna a Jane, Pan a paní Smithovi má svůj spravedlivý podíl na škytavce. Ty mají tendenci vzplanout ve složitějších, vrstvených epizodách sezóny, které se současně snaží odlehčit a zdůraznit závažnost velmi reálného napětí, které se může vyvinout mezi romantickými partnery, kteří pocházejí z odlišného rasového a socioekonomického prostředí.

Není vždy jasné, s kým pořad mluví, když vysvětluje ožehavost toho, jak věci jako náhodný rasismus a sexismus ovlivňují mezilidskou sociální dynamiku lidí. A ve chvílích, kdy jsou John a Jane nuceni mluvit o tom, jak se z těchto věcí cítí, se show někdy stočí do teritoria tak temného, ​​že se zdá téměř (ale ne tak docela) nemístné.

Ale takových úderů je relativně málo a jsou daleko od sebe a to málo vzduchu, které vysávají z místnosti, je více než vynahrazeno Pan a paní SmithoviOdhodlání vás překvapit vystoupením malého, ale velmi účinného obsazení hostujících hvězd, jako jsou Parker Posey, Michaela Coel a Ron Perlman.

Sledování Pan a paní SmithoviV první sezóně si můžete udělat představu o tom, jak nákladná musela být produkce série, což ve spojení s… finalitou finále vyvolává dojem, že by to mohla být spíše jednorázová záležitost. než začátek probíhající věci. Je vzácné, aby streamovaná série končila tímto tónem, a ještě vzácnější je, aby se cítila tak uspokojivá jako tady, ale to je součást toho, Pan a paní Smithovi cítit se jako úspěch, i když jeho cíl je trochu mimo mísu.

Pan a paní Smithovi dále hrají Alexander Skarsgård, John Turturro, Eiza González, Sharon Horgan a Paul Dano. Všech osm epizod první sezóny show zasáhlo Amazon Prime 2. února.