Recenze Netflix Avatar: další selhání v živém animovaném filmu

Se zaměřením na promyšlený vývoj postav a zkoumání obtížných témat, jako je genocida, Nickelodeon’s Avatar: The Last Airbender seriál nastavil novou vysokou laťku pro dětskou televizi. Ale navzdory své tónové vyspělosti, Avatar byl stále do značné míry kresleným filmem, který se vás snažil potěšit hraním na silné stránky média, které se dokonale hodilo k realizaci magického světa, který si spolutvůrci Michael Dante DiMartino a Bryan Konietzko vysnili.

Sledování nové živé akce Netflixu Avatar série od výkonných producentů Alberta Kima a Dana Lina, je jasné, že každý, kdo se na představení podílí, chce být víc než jeho nechvalně nabílený filmový předchůdce, a v některých případech se mu to daří. Ale přes všechny ty dobré úmysly nové Avatar je dalším příkladem toho, jak Netflix proměnil milovanou animovanou nemovitost na něco, co je v hlubokém rozporu s tím, co lidé milovali na originálu.

Odehrává se ve světě, který byl zmítán válkou, Avatar vypráví příběh o tom, jak trojici dětí osud přitáhne dohromady, aby svrhly fašistickou říši. Po letech života v hrůze z pyrokinetického národa ohně je pro členy ostatních elementárních společností planety těžké vidět Pána ohně Ozaie (Daniel Dae Kim) jako něco jiného než monstrum. Strach z národa ohně je to, co brání dvěma polárním vodním kmenům, aby zabloudily za své hranice, a právě kvůli smrtícím nájezdům vedeným Ozaiovým bratrem Irohem (Paul Sun-Hyung Lee) je Země Země vždy ve vysoké pohotovosti. Ale větší důvod, proč se nikdo neodváží zpochybnit Ozaiovu nadvládu nebo otevřeně shromáždit odpor, je ten, že si každý pamatuje, jak začala válka s národem ohně. téměř úplně vymazat Air Nomads z existence.

Tyto detaily byly důležité pro pochopení originálu Avatarpříběh. Série Netflixu s nimi ale vede způsobem, který okamžitě telegrafuje, o kolik drsnější dobrodružství ve srovnání jde. Spolu s některými docela šikovně vypadajícími tvory podobnými chocobo jsou výbušné ohýbání některé z prvních věcí, které v novém Avatar jak se otevírá na vysokooktanové akční sekvenci odehrávající se v minulosti. Je to skvělá ukázka energie, kterou VFX a choreografické týmy show vložily do zobrazení každého z nich Avatarrůzné styly ohýbání jako výrazná rovnováha mezi bojovými uměními a elementární magií.

Je úžasné vidět Earthbenders střílet spršky oblázků jako kulky a Firebendery spalující věci holýma rukama, Avatar staví tyto vizuální prvky do popředí a do středu, hlavně jako způsob, jak ilustrovat, jak Air Nomads měli malou naději, že přežijí útok Ohnivého národa na jejich chrámy vysoko v horách. A i když vám to všechno pomůže pochopit tragické okolnosti, které vedou k tomu, že se mladý Airbender Aang (Gordon Cormier) – nejnovější Avatar schopný ohýbat všechny čtyři elementy – stane jediným přeživším svého lidu, zároveň to nastaví vážný tón seriálu. celek, který Avatar se snaží otřást, jak se odvíjí jeho větší příběh.

Přehlídka Jakmile poskočí o 100 let vpřed, stane se poněkud lehkovážnějším a můžete cítit, že vzdává hold karikatuře, když se její zaměření přesune na jižní vodní kmen, aby představilo bratrské a sesterské duo Sokka (Ian Ousley) a Katara (Kiawentiio). Stejně jako jejich animované protějšky je Sokka dobře míněná, ale zabedněná puberťačka, která lpí na tradicích jako způsob, jak se vyrovnat se ztrátou své matky, a Katara je nadějná Waterbender, která se cítí dusná ve vesnici, kde ji nikdo nenaučí, jak ji zdokonalit. dovednosti.

I když existují obavy ohledně zmírnění Netflixu AvatarDíky zobrazení sexismu odvádí nový pořad solidní práci a ukazuje, že Sokkovy retrográdní myšlenky o pohlaví jsou morálním selháním a druhem slabosti, který vás může v boji zabít. Ale zatímco Sokkova posedlost připraveností na bitvu byla zmírněna jemnou praštěností, Ousley vykresluje postavu trochu přímočařeji a strnulěji – vlastnosti, kvůli kterým někdy působí chladně. A i když je Katara stále zvídavá a otevřená mladá žena, v tomto případě se její cílevědomé zaměření na to, aby se stala silnější Waterbenderovou, cítila výrazně méně mnohotvárnost než její původní inkarnace.

Výkony Kiawentio a Ousley jsou nejsilnější, když existují skutečné fyzické objekty, se kterými mohou interagovat, ale mnoho z nich AvatarHlavní momenty byly natočeny na virtuálních scénách. Vzhledem k počtu různých míst AvatarPříběh si bere své postavy, dává smysl, že by se Netflix pokusil snížit náklady tím, že digitálně postaví fantastická místa. Ale je tu tolik nepřirozeného osvětlení a tolik scén, kde se věci v pozadí pohybují s neuvěřitelnou rychlostí, že show okamžitě působí jako další živě akční animovaný film se značkou Netflix, kterému by lépe posloužilo více praktičnosti.

AvatarChemické problémy zesílí, jakmile se Gaangové společně vyplní o tom, co se stalo v minulosti a co se odehrává v současnosti. Jako dlouho ztracený Avatar – jedinečně mocný ohýbač, jehož duše se obvykle znovu narodí, když předchozí Avatar zemře – je Aang jedinou osobou, která by mohla být schopna ukončit plány Národa ohně na ovládnutí světa. Protože byl Aang uvězněn v ledovci, než dosáhl svého plného potenciálu, musí najít mistry ohýbačky jako Katara a Sokka, kteří mu mohou pomoci s učením. Ale protože představení nikdy nezpomalí, když jeho ústřední trio křižuje zeměkouli, jejich mezilidská dynamika nemá dost času na to, aby se rozvinula způsobem, který působí organicky, takže čtou jako skupinka dětí, které se nemotorně poflakují, než aby se z lidí stávali přátelé.

I když každá z osmi epizod trvá přibližně hodinu, pro Netflix by to bylo obtížné. Avatar zasáhnout všechny stejné rytmy jako delší kreslený film. Živá akce Avatar film se s touto výzvou pokusil vypořádat destilací své zápletky, a tím se zbavil mnoha příběhů, které pomohly k tomu, aby originál působil tak odborně rozvinutým dojmem.

Netflix Avatar pokouší se rozdělit rozdíl mezi filmem a karikaturou. Ale poprava padá, protože od chvíle, kdy jsou Gaangové všichni pohromadě, Avatar nikdy vám nedovolí zapomenout, že kromě toho, že prozkoumávají svět / připravují se na jeho záchranu, také závodí o to, aby zůstali o krok napřed před princem Zukem (Dallas Liu), vyhnaným dědicem trůnu národa ohně. Ve srovnání s kresleným filmem je zde trajektorie Aangova snažení o zvládnutí svých sil mnohem jasnější ze skoku, který má způsob, jak v show působit, jako by spěchal, aby se dostal do svých vrcholných okamžiků.

Více než cokoli jiného, ​​nové AvatarTempo tempa je to, co dělá dojem, že je to zvláštní – nejen kvůli tomu, jak rychle se show pohybuje, ale také kvůli tomu, jak tato rychlost vytváří pocit naléhavosti, který, jak se zdá, nevychází z mnoha postav samotných. S trochu větším prostorem k dýchání by se dílčí zápletky show mohly cítit bohatší a její ústřední hrdinové působivější – a pomohli Netflixu mít další Jeden kus místo a Kovboj Bebop.

Avatar: The Last Airbender dále hrají Elizabeth Yu, Ken Leung, Maria Zhang, Lim Kay Siu, A Martinez, Amber Midthunder, Yvonne Chapman, CS Lee, Danny Pudi a Utkarsh Ambudkar. Všech osm epizod první sezóny zasáhlo Netflix 22. února.