Recenze Pokémon Horizons: evoluční nový začátek anime

Všichni jsme byli smutní, když jsme viděli, jak Ash Ketchum odchází, ale stále je to on Pokémoni 10letá hlavní postava anime po 25 letech dobrodružství byla velkou součástí toho, proč se zdálo, že show uvízla v minulosti. I když se Ash nikdy nezměnil o tolik, tím větší Pokémoni franšíza ano. A i když si anime vždy vzalo vodítka z her, stalo se také velmi pohodlné držet se svého vlastního přímočarého vzorce.

Vzhledem k tomu, jak buggy nejnovější generace Pokémoni hry, může být těžké si představit, že by se anime vedlo mnohem lépe se svým starým protagonistou nebo bez něj. Ale Pokémon Horizons: The Series — nejnovější základní animovaný seriál této franšízy — má v sobě překvapivě osvěžující energii, díky které se cítí jako začátek nové vzrušující éry.

Pokémon Horizons má neobvykle velké obsazení postav, ale to se primárně točí kolem trenérky jménem Liko (Alejandra Reynoso), která se pouští do svého prvního skutečného Pokémoni cesta. Jako rodilá Paldeanka, která nikdy předtím necestovala mimo svůj domovský region, se Liko cítí trochu mimo svůj živel jako nová studentka na Indigo Academy v regionu Kanto, kam se mladí trenéři z celého světa sjíždějí, aby se naučili základy výchovy pokémonů. Liko ale ví, že vykročení z její komfortní zóny je pro ni dobré, a od chvíle, kdy se setká se svým prvním partnerem pokémonem Sprigatitem (Kira Buckland), není pochyb o tom, že je na správné cestě.

Koncept dětí pravidelně navštěvujících školu místo toho, aby se mohly volně potulovat po okolí, byl uveden v Pokémoni anime předtím, ale důraz Obzory klade na Liko jako student se cítí velmi podobně jako série rozšiřující vzdělávací téma Šarlatová a fialový hry. V Indigové akademii je studium na prvním místě a Liko chce zůstat u všech svých učitelů. Ale když se jednoho dne objeví Amethio (Daman Mills) – hrozivý chlapec s Ceruledge – a požaduje, aby Liko předala tajemný přívěsek její babičky, ví, že její život je v ohrožení. A i když se Liko a Sprigatito dobře pohádali, jen díky příchodu profesora pokémonů Friede (Crispin Freeman) se jí podařilo bezpečně uniknout.

Ačkoli Obzory se odehrává ve stejném světě jako předchozí sezóny Pokémoni, je tu složitost jeho ústředního příběhu a intenzita jeho bitev, díky níž působí jako drasticky odlišný druh show, která míří na trochu starší, akčněji orientované publikum. Zatímco Ash se jen chtěla spřátelit a bojovat o slávu, Liko je na útěku a zjišťuje, kolik tajemství před ní její rodina tajila. Co je však na nové show nejvýraznější, je to, jak se Liko příběh rychle soustředí na její objevování světa s Friedem a jeho posádkou – Rising Volt Tacklers – na jejich masivní vzducholodi.

Představením tolika odlišných vedlejších postav, jako je Mollie (Erica Mendez), růžovovlasá doktorka příliš cool pro Pokémon Center, a Orla (Mara Junot), rezidentní inženýrka Rising Volt Tacklers, Pokémon Horizons je schopen řadit mezi týdenní jednorázovou dobrodružnou sérií a seriálem, který vypráví delší příběh. Jakmile bude Liko s posádkou, Obzory přesouvá svou pozornost na další členy, jako je tajná streamerka Dot (Faye Mata) a její gurmánský strýc Murdock (Major Attaway), s epizodami, které zavedou Rising Volt Tacklers do řady různých regionů v rychlém sledu.

Téměř Jeden kus– jako závod Rising Volt Tacklers po celém světě Obzory‘ vzít na sebe Pokémoni svět se cítí soudržnější a propojenější než v předchozích sezónách show nebo většiny her. Ale jakkoli jinak se nová show cítí, stále můžete vidět Obzory vzdávající hold původní sérii prostřednictvím jejího druhého hlavního protagonisty, chlapce velmi podobného Ashovi jménem Roy (Anjali Kunapaneni), který má zvláštní vztah s legendárním pokémonem.

Protože Liko je druh wallflower a více týmový hráč ve srovnání s Ashem – který byl stereotypním šonenským protagonistou zaměřeným na své vlastní priority – Obzory působí jako správný souborový seriál, který chce, abyste ocenili, o kolik víc toho ve světě je Pokémoni než bojovat. Samozřejmě, bitvy jsou zde stále důležité a vývoj postavy Liko se nejzřetelněji odráží ve způsobu, jakým se ona a Sprigatito stávají silnějšími, když čelí novým protivníkům. Ale to vzrušující Obzory je to, jak se cítí otevřený, pokud jde o to, že je schopen se vydat novými směry, jak se jeho postavy vyvíjejí.

Zatímco Obzory‘ potenciál putovat ještě dále od tradičních Pokémoni anime vyšlapaná cesta je skvělá, je snadné si představit, že je také o něco těžší do série skočit ve srovnání s původní sérií. Ale rané epizody show jsou dokonale přizpůsobené pro nováčky ve franšíze i zaryté fanoušky a další velké Pokémoni hra nespadne do roku 2025, Obzory by mělo být právě to, co každého uklidní, zatímco čekáme.

Pokémon Horizons: The Series právě streamuje na Netflixu.