Recenze She Is Conann: Horečný sen o hledání krásy v barbarství

Roberta E. Howarda Barbar Conan je tak hluboce zakořeněna ve zlatém věku kreslené hypermaskulinní pulp fantasy, že je těžké si představit odvážné, feministické pojetí této postavy. Ale nový film Altered Innocence Ona je Conann, od francouzského spisovatele/režiséra Bertranda Mandica, posouvá klasický Conanův mýtus do nových výšin s ohromujícím vizuálním zpracováním a příběhem o tom, jak lidská schopnost násilí přesahuje pohlaví.

Odehrává se ve světě, který mění tvary, kde se čas a prostor proměňují chaotickým, snovým způsobem, Ona je Conann vypráví příběh o tom, jak se z skromné ​​mladé dívky stane legendární barbar poté, co její vesnici vyplenila banda krvežíznivých nájezdníků. Ve věku 15 let se zdá, že osud Conanna (Claire Duburcq) je téměř zpečetěn poté, co je její matka zavražděna a ona je zotročena Sanjou (Julia Riedler) – zákeřnou válečnicí, která kráčí po zemi a hledá zranitelné cíle, aby lovila pro sport. Conann se však rozhodla ztratit pouze svůj vlastní život a rozhodla se přijmout měnu jejího světa – groteskní barbarství – aby se zachránila. Při tomto rozhodnutí neúmyslně uvádí do pohybu události, které dále utvářejí běh lidských dějin.

v Ona je ConannNejzákladnější dějové rytmy a jeho zobrazení noční můry, kde je standardem sexualizované ultranásilí, můžete vidět záblesky testosteronu nasáklého Johna Miliuse z roku 1982 Barbar Conan film s Arnoldem Schwarzeneggerem v hlavní roli. Ale namísto pouhého pokusu podvrátit Howardovu hypermaskulinní tvorbu příběhem zaměřeným na ženské postavy, Ona je Conann využívá jeden z nejvíce fascinujících aspektů původního Conanova mýtu s úžasným efektem.

Než se Conan stal plně realizovanou osobou, byl barbar pouze minulým životem jiné postavy z „People of the Dark“ – Howardova povídka z roku 1932, která původně vyšla v Strange Tales of Mystery and Terror o muži objevujícím existenci svých předchozích inkarnací. Ona je Conann posouvá myšlenku na další úroveň tím, že představuje Conann nejen jako obyčejnou singulární dívku, ale také jako starší ženu (Françoise Brion), která bilancuje mnoho životů, které vedla na své cestě stát se ikonou války a zkázy.

Patnáctiletý Conann je jen jedním kouskem skládačky a její hrůza vypovídá o tom, jak je na samém začátku svého eposu. Tento strach však ustupuje něčemu složitějšímu a nebezpečnějšímu, když se Conann setkává s démonem Rainerem (Elina Löwensohn) a jejím vlastním 25letým já (Christa Théret), kteří musí doslova zavraždit svůj minulý protějšek, aby se mohli pohnout vpřed do jejich společného života. budoucnost.

Místo abyste zaznamenávali Conannův život tradičně lineárním způsobem, Ona je Conann zaměří se na tyto klíčové momenty sebezničení / realizace jako způsob prozkoumání mnoha různých podob, které může barbarství nabývat. To vše je dávno zapomenutá historie staršího Conanna – éterické ženy, která bloudí hlubinami pekla a hledá své vzpomínky. Ale to vše je nové a děsivé pro filmového mladšího Conannse, který do filmu vstupuje jako reprezentace konkrétních desetiletí, v nichž se titulní barbar skutečně etabloval jako síla, se kterou je třeba počítat.

Prostřednictvím produkčního designu Anny Le Mouël můžete vidět, jak na to Ona je Conann vznikl jako film poté, co Mandico strávil čas kultivováním nápadů pro další projekty zaměřené na Conana v Théâtre Nanterre-Amandiers. Zejména ve svém úvodním dějství, kdy se starší Conann poprvé ocitla v podsvětí, působí film jako abstraktní divadelní hra, která má vyvolat pocit šoku, který může přijít, když se ohlédneme za obloukem svého života. Kvalita filmu, která připomíná hru, činí jeho brutální, krásné přechody od jednoho Conanna k dalšímu natolik snadné, že je lze chápat jako metaforu barbarství zničení jedné verze sebe sama, aby se stala jinou.

Ale zatímco Ona je Conann představuje desetiletí Conannova života jako viněty, každá z nich je tak bohatě texturovaná, že je těžké si představit, že by některá z nich byla tak silná, aniž by kameraman Nicolas Eveilleau dokázal zvýraznit jejich složité detaily. Navzdory svým krvavým zobrazením vykuchání, Ona je Conann je často šokujícím způsobem krásným filmem definovaným nádherně vysoce módní estetikou, kterou kostýmní návrhářka Elise Cribier-Delande brilantně využívá k prozkoumání mnoha aspektů Conannovy identity.

Žádné dva Conannové nejsou úplně stejné, ale všechny jsou to ženy, které touha – po pomstě, porozumění, po druhých lidech – je nakonec vede k tomu, aby byly nejlepší v tom, co barbaři dělají. Tak jako Ona je Conann řítí se ke svému závěru, sama Conann se stává stále fascinující a hrůzostrašnou postavou, ale nejvíce inspirují představy filmu o tom, jak barbarství vypadá. I když může být těžké si představit zobrazení vraždy, kanibalismu a války jako poetické věci uchvacující krásy, takový je způsob Ona je Conann existuje a je to pohled k vidění.

Ona je Conann dále hrají Sandra Parfait, Christophe Bier, Karoline Rose Sun, Holly-Rose Clegg, Yuming Hey a Anna Raisson. Film je v současné době naplánován na omezený počet divadelních projekcí v různých městech po celých Spojených státech, ale film je také možné předobjednat na DVD a Blu-Ray.